Novinky

Aktuálne informácie zo sveta bezpečnosti IT riešení

Časť 1: In-house vs. Outsourcing v IT: ktorý variant je efektívnejší pre firmy? viac článkov »

Časť 1: In-house vs. Outsourcing v IT: ktorý variant je efektívnejší pre firmy?

Budovanie kvalitného vnútropodnikového tímu v oblasti informačných technológií si vyžaduje množstvo úsilia, trpezlivosti a správneho pochopenia korporátnych procesov.


 

V súčasnosti už nájdeme informačné technológie (IT) v oblasti marketingu, v oblasti komunikácii, predaja, ľudských zdrojov a mnohých ďalších, pričom väčšina moderných spoločností si už nedokáže predstaviť svoje fungovanie ani bez kvalitnej webovej stránky či sociálnych médií. Všetky tieto siete je však potrebné pravidelne spravovať a udržiavať a jeden z kritických bodov predstavuje aj bezpečnosť používaných nástrojov.

Každá organizácia, ktorá využíva informačné technológie, tak potrebuje IT špecialistu, ktorý sa bude pravidelne starať o tieto siete. Otázkou teda nie, či prijať do firmy odborníka na informačné technológie, ale či zamestnať takého človeka na plný pracovný úväzok, prípadne budovať celý tím odborníkov vo vnútri podniku, alebo dať prednosť externým špecialistom v danej oblasti a ísť cestou outsourcingu. Kľúčové výhody a nevýhody oboch uvedených modelov si viac priblížime v našom najnovšom seriály. V aktuálnom článku si v krátkosti povieme o tom, čo môže priniesť organizáciám prijatie vnútropodnikových špecialistov a aké nevýhody môže mať tento model.

In-house IT

Budovanie vnútropodnikového tímu IT špecialistov zahŕňa prijatie týchto vybraných pracovníkov do pracovného pomeru. Nájsť vhodných kandidátov na otvorené pracovné pozície však tiež trvá určitý čas a celý náborový proces tak vytvára náklady, ktoré je následne potrebné zohľadniť. Trendy v oblasti IT sa rýchlo menia a prijatých zamestnancov je tak potrebné pravidelne školiť, pričom tréningové náklady tiež väčšinou samotní znášajú zamestnávatelia. Z dlhoročných praktických skúseností zároveň vieme, že na pokrytie celej korporátnej IT infraštruktúry nestačí jeden špecialista v danej oblasti. Pre dosiahnutie kvalitnej IT podpory 24/7 je potrebný tím vo veľkosti aspoň 5-6 ľudí.

Prijatie interných pracovníkov ďalej zahŕňa pravidelné mzdové a odvodové náklady, platby za dovolenky a pracovné neschopnosti. Pre každého zamestnanca je nevyhnutné zabezpečiť hardvérové vybavenie a vytvoriť mu interné pracovného miesto v priestoroch zamestnávateľa. Len málokedy sa pritom stáva, že samotný zamestnanec je povinný postarať sa o tieto záležitosti sám. Výhodou zamestnaneckého pomeru je na druhej strane možnosť prísnejšej kontroly pracovníkov na strane zamestnávateľa. Pri výbere zamestnancov je tiež dôležité vziať do úvahy nasledovnú myšlienku, ktorá je vyjadrená nasledovnými slovami neznámeho autora:

„V nábore pracovníkov nikdy neprijímame len zamestnanca. Zasievame pritom do zeme najmä semiačka vlastnej reputácie.“

V záverečnej časti ešte doplníme, že v praxi sa len ojedinele vyskytujú prípady, kedy je zamestnanec danej organizácie ochotný byť v pohotovosti celých 24 hodín denne. Takáto realita je pritom bežným štandardom v prípade externých spoločností ponúkajúcich už zaškolený personál, ktorý je schopný postarať o celú infraštruktúru aj zo vzdialeného prístupu. O ďalších výhodách outsourcingu a prípadnom hybridnom prístupe si povieme viac v nasledujúcich článkoch.

Prečo si vybrať nás?

Dôveryhodnosť

Na trhu pôsobíme už od roku 2008 a našu dôveryhodnosť potvrdzujú partnerstvá popredných spoločností v oblasti IT a hlavne množstvo spokojných zákazníkov, ktorí využívajú naše služby. Nie sme nováčikom a vieme, čo vaša IT infraštruktúra potrebuje a radi vám to ponúkneme. O našej kvalite hovorí aj certifikácia systémov manažérstva podľa normy ISO 9 001.

Profesionalita

Bezpečnosť vašich dát nedokáže chrániť len tak niekto. Obráťte sa teda na profesionálneho partnera. Naše bohaté skúsenosti potvrdzujú školenia, ktoré naši zamestnanci absolvujú pravidelne, aby vám vedeli vždy poskytnúť adekvátne rady a zabezpečiť tak plynulý a ničím nerušený chod vašej infraštruktúry. Sme vlastníkom certifikácie 27 001, takže vaše dáta sú u nás v bezpečí.

Efektivita

Neponúkame vám riešenia, ktoré sú pre vás zbytočné, len aby sme na vás zarobili. Našim cieľom nie je nanútiť vám robustné riešenie, ktoré budete využívať na minimum, no zároveň návrh štruktúry berieme vážne aj s ohľadom na prípadné plány rozvoja vašej spoločnosti. Prioritou pre nás je vaša spokojnosť a bezpečnosť vašich dát.

Referencie

GGE a.s.
Kancelária prezidenta Slovenskej republiky
UNIPHARMA – 1.slovenská lekárnická akciová spoločnosť
Ringier Axel Springer SK
Správa služieb diplomatickému zboru, a.s.
ASBIS SK spol. s r. o.

Kontakt


ReFoMa, s.r.o.
Dolné Rudiny 1
010 01 Žilina, Slovakia

+421 41/202 88 80 – sekretariát
+421 41/202 88 80 – obchodné oddelenie
IČO: 43892345
DIČ: 2022541378
IČ DPH: SK2022541378
Okresný súd Žilina, odd.: Sro, vl. číslo 20197/L

Bankové spojenie (IBAN):
SK13 1100 0000 0026 2582 3735