Novinky

Aktuálne informácie zo sveta bezpečnosti IT riešení

Časť 2.: In-house vs. Outsourcing v IT: ktorý variant je efektívnejší pre firmy? viac článkov »

Časť 2.: In-house vs. Outsourcing v IT: ktorý variant je efektívnejší pre firmy?

Ak ešte stále váhate, či investovať čas a finančné prostriedky do interných zamestnancov, alebo si radšej najmete externých špecialistov na informačné technológie, máme pre vás pripravené pokračovanie nášho seriálu: „In-house vs. Outsourcing v IT.


 

V úvodnom článku k seriálu sme si predstavili model, kedy zamestnávatelia hľadajú interných pracovníkov a najmä viaceré časové a finančné faktory, ktoré je pritom potrebné zohľadniť. V aktuálnom blogu si predstavíme model, v ktorom budú hrať hlavnú úlohu externí špecialisti a outsourcing.

Outsourcing

Základným cieľom outsourcingu je odovzdanie vnútropodnikových aktivít, ktoré primárne nesúvisia s hlavnou činnosťou danej organizácie do rúk externého subjektu. Outsourcing tak predstavuje strategický koncept, prostredníctvom ktorého daná spoločnosť využíva externé zdroje na vykonávanie niektorých činností, ktoré bývajú tradične vykonávané interne. Najímanie externých odborníkov na konkrétny segment reprezentuje novodobý trend, ku ktorému sa v súčasnosti prikláňa čoraz väčší počet spoločností. Prečo to tak je, si priblížime v nasledujúcich riadkoch.

Benefity

V praxi často dochádza k situáciám, kedy firmy realizujú projekty s konkrétnym cieľom a potrebujú tak väčší počet pracovníkov alebo špecialistov len na obmedzené obdobie. V takomto prípade je ideálnym riešením outsourcing externých špecialistov, ktorí sú odborníkmi na danú problematiku. Pre týchto ľudí zároveň nie je potrebné vytvárať špeciálne pracovné podmienky, vynakladať finančné prostriedky na mzdy a ostatné zamestnanecké nároky. Objednávateľ zaplatí len za dodané služby a realizované úkony v zmysle dohodnutého kontraktuálneho rámca. Na prvý pohľad sa môže zdať, že takéto riešenie môže byť drahšie, po prepočítaní všetkých relevantných nákladov však väčšina organizácií napokon zistí, že z dlhodobého hľadiska je tento model pre nich efektívnejším riešením.

Nový trend

Mnohé spoločnosti už zároveň objavili výhody outsourcingového modelu a začali ho využívať aj na iné účely, ako len pri časovo obmedzených projektoch. Jednou z oblastí, kde je markantný tento vývoj, sú aj informačné technológie. Dôvodom je skutočnosť, že vývoj v tomto sektore napreduje dynamickým tempom a je tak potrebné neustále sledovať nové trendy. Spoločnosti, ktoré si tento fakt uvedomujú, sa prikláňajú k prenájmu týchto odborníkov, ktorí im zabezpečujú komplexný servis 24 hodín v týždni. Títo špecialisti sú už vyškolení, majú k dispozícii vlastný sofvér a hardvérovládajú príslušné postupy v oblasti riadenia projektov, monitoringu a prevádzky. Vo väčšine prípadov nevyžadujú ani vytvorenie pracovného miesta v priestoroch danej organizácie.

Na záver pár slov o hybride

Väčšina špecializovaných subjektov sa dokáže prispôsobiť požiadavkám svojich zákazníkov. V praxi niekedy nastane aj taká situácia, kedy sa daná organizácia rozhodne, že nebude budovať interné oddelenie, ale využije prítomnosť externého špecialistu priamo vo svojich priestoroch. V iných prípadoch zase spolupracuje časť interných pracovníkov s externými špecialistami, čím spoločne vytvárajú určitý zmiešaný tím. Tento model je potom akýmsi hybridom medzi vytvorením interného oddelenia a úplným outsourcingom. O tom, aké môže mať výhody, si viac povieme v poslednej časti nášho seriálu.

 

 

Prečo si vybrať nás?

Dôveryhodnosť

Na trhu pôsobíme už od roku 2008 a našu dôveryhodnosť potvrdzujú partnerstvá popredných spoločností v oblasti IT a hlavne množstvo spokojných zákazníkov, ktorí využívajú naše služby. Nie sme nováčikom a vieme, čo vaša IT infraštruktúra potrebuje a radi vám to ponúkneme. O našej kvalite hovorí aj certifikácia systémov manažérstva podľa normy ISO 9 001.

Profesionalita

Bezpečnosť vašich dát nedokáže chrániť len tak niekto. Obráťte sa teda na profesionálneho partnera. Naše bohaté skúsenosti potvrdzujú školenia, ktoré naši zamestnanci absolvujú pravidelne, aby vám vedeli vždy poskytnúť adekvátne rady a zabezpečiť tak plynulý a ničím nerušený chod vašej infraštruktúry. Sme vlastníkom certifikácie 27 001, takže vaše dáta sú u nás v bezpečí.

Efektivita

Neponúkame vám riešenia, ktoré sú pre vás zbytočné, len aby sme na vás zarobili. Našim cieľom nie je nanútiť vám robustné riešenie, ktoré budete využívať na minimum, no zároveň návrh štruktúry berieme vážne aj s ohľadom na prípadné plány rozvoja vašej spoločnosti. Prioritou pre nás je vaša spokojnosť a bezpečnosť vašich dát.

Referencie

PosAm, spol. s r.o.
Ringier Axel Springer SK
IKAR, a.s.
ASBIS SK spol. s r. o.
Zeppelin SK Ltd.
Kancelária prezidenta Slovenskej republiky

Kontakt


ReFoMa, s.r.o.
Dolné Rudiny 1
010 01 Žilina, Slovakia

+421 41/202 88 80 – sekretariát
+421 41/202 88 80 – obchodné oddelenie
IČO: 43892345
DIČ: 2022541378
IČ DPH: SK2022541378
Okresný súd Žilina, odd.: Sro, vl. číslo 20197/L

Bankové spojenie (IBAN):
SK13 1100 0000 0026 2582 3735