V poslednej časti nášho seriálu „In-house vs. Outsourcing“ sa budeme opäť podrobnejšie venovať moderným outsourcingovým riešeniam v oblasti informačných technológií. Spolu s tým si v krátkosti priblížime aj výhody spojené s voľbou tzv. hybridného modelu.
Vývoj v IT neustále napreduje a tieto zmeny so sebou prinášajú rôzne nové výzvy pre mnohé organizácie. Na väčšinu z nich je však dôležité nazerať najmä s ohľadom na udržanie bezpečnosti využívaných informačných technológií. V predchádzajúcich dvoch blogoch sme podrobnejšie porovnávali výhody a nevýhody budovania vnútropodnikových tímov a prenájom externých zdrojov, označovaný anglickým termínom „outsourcing“. V aktuálnom diely si predstavíme aj konkrétne služby, ktoré v prípade záujmu nájdete pod jednou strechou aj u nás v Refome:
V rámci komplexného outsourcingového servisu poskytujeme pre našich zákazníkov nasledovné služby:
V rámci outsourcingu poskytujeme našim zákazníkom nepretržitú podporu poskytovaných služieb, a to bez ohľadu na to, či je konkrétny pracovník práce neschopný alebo je aktuálne na dovolenke. Bezpečnosť informačných technológií je kľúčom k úspešnému napredovaniu organizácií. Pre našich zákazníkov tak navrhujeme optimálnu bezpečnostnú infraštruktúru. Spolu s tým ponúkame aj množstvo ďalších produktov vrátane aplikačných a serverových riešení či monitoringu kybernetických útokov, pričom každá z týchto oblastí si vyžaduje špecialistov na daný segment. Aj v týchto prípadoch je preto pre spoločnosti výhodnejšie najať si týchto odborníkov v „jednom balíku“.
Hybridný model
Model outsourcingu vysoko špecializovaných služieb je vhodným spôsobom, ako efektívne pokryť rôzne oblasti informačných technológií s cieľom dosiahnuť ich riadne fungovanie a bezpečnosť. Z dlhodobého hľadiska je priateľský k finančným a časovým zdrojom, čo sa odráža aj na celkovom fungovaní danej organizácie. Už v predchádzajúcej časti sme spomenuli, že pre niektoré organizácie prichádza do úvahy aj kombinácia služieb poskytovaných v rámci outsourcingu a interných pracovníkov – tzv. hybridný prístup alebo model. Vnútropodnikoví zamestnanci sa pritom môžu sústrediť napríklad na poskytovanie zákazníckej podpory, online marketingu a ostatné IT oblasti môžu byť pokryté externými špecialistami, ktorí budú zároveň podporou pre interný tím. Aj v tomto prípade je to vždy na dohode medzi poskytovateľom outsourcingových služieb a zákazníkom.
Vybudovanie interného špecializovaného tímu v oblasti informačných technológií v súčasných podmienkach môže byť skutočne náročným procesom, ktorý zoberie danej organizácii množstvo času a finančných prostriedkov. Na druhej strane, outsourcing je hotové a pripravené riešenie, ktoré je ušité na mieru každého zákazníka a môže tak vyriešiť celú situáciu v spoločnosti oveľa rýchlejšie a efektívnejšie.
Ak vás problematika zaujala a chceli by ste vedieť viac o tejto téme, neváhajte sa na nás obrátiť s vašimi otázkami. Radi vám so všetkým poradíme.